Na mrežnoj platformi interface-festival.com od 14. do 18. prosinca održava se drugi Interface Video Art Festival, međunarodni festival koji okuplja i predstavlja autore posvećene eksperimentiranju u videoumjetnosti i stvaranju inovativnih filmskih formi.
Logo festivala
Posrijedi je nastavak programa novih medija koji se deset godina kontinuirano razvijao u organizaciji Galerije Greta u Zagrebu. Na ovogodišnjem je repertoaru 47 filmova iz 22 zemlje, a hrvatske snage predstavljaju djela Ive Gavrilović, Lucije Oroz, Ivori Šošić, Dine Karadžić, Marka Tadića, Nine Kurtele i Damira Čučića. Pristup programu je besplatan.
Na svečanom proglašenju dobitnika 34. Europskih filmskih nagrada, održanu 11. prosinca, dijelom uživo, dijelom online, s fizičkim sjedištem u Berlinskom festivalskom domu, trijumfirao je – možemo tako reći bez pretjerivanja – bosanskohercegovački cjelovečernji igrani film Quo vadis, Aida? Jasmile Žbanić. Proglašen je najboljim europskim filmom godine, Jasmila Žbanić nagrađena je za režiju, a Jasna Đuričić nagrađena je kao najbolja glumica.
Plakat filma / Izvor IMDB
Ostvaren u koprodukciji s Ujedinjenim Kraljevstvom, Nizozemskom i Srbijom, Quo vadis, Aida? iznimnu je medijsku pozornost pobudio već u najavi, zbog toga što izravno tematizira genocid srpskih vojnih snaga nad bošnjačkim civilnim stanovništvom u Srebrenici u srpnju 1995. Osjetljiva tema ostala je u žarištu zanimanja i kontroverzi i po početku prikazivanja, a riječ je o djelu oblikovanu iznimnom filmotvornom ozbiljnošću i vještinom, bez dvojbe jednom od najboljih regionalnih slikopisnih ostvarenja posljednjih godina. Europsku filmsku nagradu, do 1997. zvanu Felix, dodjeljuje Europska filmska akademija.
U 70. godini potkraj studenoga preminuo je Duško Popović, ustrajni višedesetljetni filmski kroničar koji je svoje zapise redovito objavljivao ponajprije na tiskanim i mrežnim stranicama Hrvatskoga filmskog saveza. Dobrohotne, poticajne crtice usmjerene češće na neprofesijsko negoli na profesionalno filmsko stvaralaštvo oblikovao je s ozbiljnošću profesionalnog novinara i zanosom zaljubljenika, u vlastitom ključu informativnog podržavanja, gotovo redovito prožeta humornim tonovima.
Duško Popović / Izvor HAVC
Ove godine objavljena mu je knjiga Mali filmski razgovori (HFS) u kojoj su skupljeni razgovorni portreti ovdašnjih filmaša svih profesija i profila što ih je Popović ispisivao tijekom desetljeća. Među inim, autor je desetak kratkih (namjenskih) filmova i idejni pokretač i organizator susreta Dječje filmsko i videostvaralaštvo u funkciji javnoga zdravstva, započetih 2007.
U nakladi Hrvatskog filmskog saveza objavljena je knjiga Ah!, skup filmsko-autobiografskih eseja filmskog i književnog kritičara te književnika Dragana Juraka (1967). Riječ je o svojevrsnu parnjaku Jurakovu prethodnom ukoričenom ostvarenju, Život jahača u trenutku skoka konja preko prepone (Disput, 2020), za koje je dobio nagradu Julije Benešić Društva hrvatskih književnika. Inventivno, osebujno, odvažno sljubljujući filmoljublje s privatnošću, Ah! esejistički slobodno brodi razmeđem naglašene sklonosti ka sedmoj umjetnosti i događaja iz vlastitoga života. Gdjegdje se u promišljanje o kakvu slikopisu asocijativno upleće autobiografija, gdjekad se u autobiografsku prozu prirodno ušuljaju razmatranja o filmovima.
U općem dojmu, jedno postaje nerazlučivo od drugoga, čime Jurak nadahnuto i zorno predočava filmofiliju kao životnu sastavnicu kojom je poklonik kinematografije bitno određen. Drugi je dio knjige ispisan kao svojevrsna suvremena – internetska – epistolarna poezija u prozi te kroz takvu formu obrađuje iste, odnosno slične teme i motive kao i u primarno esejističkom odsječku.
725 - 726 - 16. prosinca 2021. | Arhiva
Klikni za povratak